KOLUMNA: POČETAK PROCVATA PREHRAMBENE INDUSTRIJE

| 04/07/2015

rusmir hrvic

Osjećam da se dešavaju pozitivne promjene i da se u zadnje vrijeme dešavaju pozitivni primjeri u bosanskohercegovačkoj prehrambenoj industriji. Evo samo nekoliko “slučajeva”.

PIŠE: Rusmir Hrvić

Obim proizvodnje prehrambene industrije Vispak iz Visokog rastao je u prvih pola godine preko 30%, i to nakon rasta od 100% proteklih godina. Bimal iz Brčkog izvozi svoje visokokvalitetno ulje u Kinu, mesna industrija Madi otvorila je nedavno najveću klaonicu peradi na Balkanu. Izvozimo meso u Tursku. Klas je uduplao proizvodnju brašna prošle godine, nekoliko puta je uvećao proizvodnju pojedinih brandova kao što su Sarko, Klasove tjestenine, a tu su i inovacije, te novi proizvodi Sarko tortice i Fit keksi sa integralnim brašnom.

Sarajevska prehrambena industrija Sprind također raste, i kod nje se ovih dana traži “jufka” više. Naša “voda iz srca Bosne” Oaza širi kapacitete i povećava prodaju. Mesna industrija Ovako je standardno odlična, Dita se diže iz pepela, Violeta širi kapacitete i na djelu pokazuje zašto je jedan od najboljih brandova u BiH, a Sky Cola niže uspjehe kako na domaćem, tako i na susjednim tržištima.

Milkos je u usponu, Sarajevska pivara se ponovno vraća, BBI razvija fond za unapređenje prehrambene industrije. Dobili smo bitku i kod izvoza mlijeka na tržište EU, zahvaljujući agilnošću ministra Šarovića. Zlatna džezva niže uspjehe ne samo kod kuće već i na inozemnim tržištima.  I takao dalje, i tako dalje…

O ovome smo maštali godinama. Nije bilo jednostavno istrajati u viziji razvoja brandova, i svi mi koji smo radili na tome znamo kroz šta smo sve prolazili i sa kojom vrstom problema smo se morali suočavati.

Ipak, sada je već sasvim jasno da Bosanci i Hercegovci umiju i mogu. Pravimo sve bolje proizvode, a svi oni imaju neki poseban bosanskohercegovački “šmek”, pakujemo ih u sve zanimljivija i kvalitetnija pakovanja, pričamo sve uspješnije marketinške priče.

Konkurentni smo sve više kako ovdje, na domaćem tržištu, tako i na tržištima regije, EU, Bliskog i Dalekog istoka, SAD-a…

“Čudo” se desilo. I naravno, nije samo od sebe. Iza ovakvog uspjeha su godine, dani i sati rada i odricanja. “Čudo”, ipak, ne bi bilo moguće da Bosanci i Hercegovci nisu jasno pokazali da žele kupovati svoje, domaće i kvalitetne brandove, da su oduvijek to željeli i da je situacija u kojoj smo se svi skupa našli nakon rata kada smo gotovo u potpunosti ostali bez industrije bila neprirodna, ali i prolazna.

I na koncu, trend je pozitivan i vjerujem da može biti još bolji. S tim u vezi, nadam se da ćemo u Sarajevu i u drugim gradovima imati pune prodajne police domaćih proizvoda, kao što je to slučaj u svim drugim inozemnim gradovima, gdje tamošnji domaći proizvodi imaju očiglednu prednost (na polici). Toliko je to izraženo da po pozicijama i zastupljenosti proizvoda na prodajnoj polici možeš zaključiti gdje se nalaziš.

Zna se u kojoj si državi. Kod nas se, nažalost, još uvijek ne zna.

(autor je direktor kompanije Klas d.d. Sarajevo, koja je od februara prošle godine dio AS GROUP koja zapošljava blizu 3.000 radnika i u okviru koje posluju kompanije AS d.o.o. Jelah, Vispak d.d. iz Visokog, Oaza d.o.o. Tešanj, Sprind d.d. Sarajevo, Mlin i pekara Ljubače – Tuzla, Napredak d.d. Tešanj, Fortitudo d.o.o. Travnik, Vemal d.d. Tešanj)
Objavljeno u: Hronika, Osvrti

Komentari zatvoreni.